2010. január 20., szerda

Multifunkciós ebéd

Ez a mai a második szénhidrát mentes napom a héten, úgyhogy ennek jegyében igyekeztem valami olyat főzni ebédre ami finom, én ehetem szh mentesen, Lackónak is jó és még egészséges is. Úgy érzem mindegyik kritériumnak maximálisan megfelel az alábbi étel. Babáknak is adható attól kezdve, hogy esznek tejterméket.

Lazac brokkolival és kapros sajtmártással

Hozzávalók:
két szelet lazac
tejszín
15 dkg sajt (én füstölt trappistát használtam, de ez ízlés dolga)
egy fej brokkoli
fokhagyma
fehérbors, só
citromlé

Elkészítés:
1. A lazac szeleteket megsózom, megborsozom, meglocsolom citromlével.
2. A rózsáira szedett brokkolit lobogó vízben leforrázom.
Leszűröm és száraz konyharuhán lecsepegtetem.
3. Vajon megfuttatom a zúzott fokhagymát (3-4 gerezdet), felöntöm a tejszínnel, belereszelem a sajtot, majd ízesítem sóval, borssal, kaporral. Beforralom.
4. Kivajazott jénaiba fektetem a lazacszeleteket, mellészórom a brokkolit, majd az egészet nyakonöntöm a sajtmártással.

5. Forró sütőbe teszem, és kb 20 percig sütöm, míg a teteje szép barna nem lesz. ( Ha levet enged, akkor azt menet közben leöntöm róla).

Én csak így magában ettem, a fiúk rizzsel kapták.
Lacusnak nagyon ízlett, mondjuk többnyire hálás közönség, de a halat azt különösen nagyon szereti. :)



A képhez csak annyit, hogy én nem tudok szép képeket csinálni, nincs is jó gépem, meg nem is értek hozzá, úgyhogy előre is bocsi minden ilyen képért, de arra gondoltam, hogy azért mégis több a semminél. (Bárcsak én is tudnék olyan szép képeket csinálni, mint á la carte, Dolce Vita, vagy Lila Füge. De hát én nem vagyok gasztroblogger, úgyhogy nekem nem kell értenem a fotózáshoz :) Én csak egy sima háziasszony vagyok, akinek néha sikerül ez-az és ezt örömében megosztja másokkal is. )



5 megjegyzés:

Anta írta...

Tamcsi bébi!

Sztem ez a fotó jó! Határozottan jobb, mint az én uzsidobozos képeim:))))
szívesen kipróbálnám ezt az ételt, de nem szeretem a halat. Bár Norbi igen, úgyhogy lehet mégiscsak megcsinálom egyszer!

Amúgy pepperkénél kint lehetsz linkben, nálam meg nem?
Ez diszkrimináció és feljelentelek Dr. Peppnél:))))

Tamcsi írta...

Akkor csináld csirkemellel. Amúgy sztem a lazacnak alig van hal íze.

Ami meg a linket illeti, nem bánom, te is kitehetsz :)

Anta írta...

Ohh, good idea! Akkor csirkéből lesz!

Ki is raklak!:)

natimama írta...

Én is kilinkeltelek... Ez most baj? Mert, ha igen, leveszem ám...
(csak olyan rohadt lusta vagyok. Szeretek könnyen eljutni oda, ahová nap, mint nap benézek)

Tamcsi írta...

Szia! Nem baj, sőt nagyon köszönöm :) Meg örülök, hogy olvasol :)